Hvor meget mælk - 8 mdr

7. april 2017

Alder:
8 mdr.

Hvor meget mælk - 8 mdr

Kære Helen.

Min datter er nu 8,5 måned gammel.

Hun har på ganske kort tid, og egentlig ret pludseligt reduceret sit indtag af brystmælk om natten. Hun er gået fra at ville spise flere gange om natten til i nat slet ikke at have brug for mælk, hvilket selvfølgelig er skønt for nattesøvnen, men jeg kommer i tvivl om hun nu får mælk nok.

Indtil for 1-2 uger siden blev hun ammet således:
- Amning inden middagslur kl ca 12
- Amning ifm putning om aftenen kl ca 18:30/19
- Flaske ved hendes opvågning ved 22/23 tiden
- Amning én gang i løbet af natten (for en måned siden var det gerne i hvert fald 2 gange)

Lige nu ser det sådan ud:
- Amning inden middagslur
- Amning ifm putning om aftenen
- En flaske når vi går i seng

De seneste tre dage har jeg prøvet at give hende ...

Annonce

... flasken, når hun selv vågnede, hvilket de to første dage var kl 00:30 den første nat og kl 02 den anden nat. I nat fik hun ingen flaske da hun bare sove videre, når hun fik sutten. Men jeg valgte så at amme hende, da hun stod op kl 06.

Men er det nødvendigt?

Hvis hendes mønster nu bliver sådan, at hun kun ammes ifm putning om aftenen kl ca 18:30 og så ikke efterspørger noget selv om aftenen og natten, er det så nok for hende kun at blive ammer kl 18:30 og inden middagslur?
Eller skal jeg amme hende, når hun står op om morgenen ligesom i dag, eller er det bedre at fortsætte med den sene aften flaske ?

Udover amningen/flasken får hun selvfølgelig almindelig mad
til morgenmad, frokost, eftermiddagsmad og aftensmad. jeg putter mme i hendes havregrød og mos.

Med venlig hilsen
Moren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder