Brev:
Hvor meget mælk - 8 mdr
7. april 2017
Alder:
8 mdr.
Hvor meget mælk - 8 mdr
Kære Helen.
Min datter er nu 8,5 måned gammel.
Hun har på ganske kort tid, og egentlig ret pludseligt reduceret sit indtag af brystmælk om natten. Hun er gået fra at ville spise flere gange om natten til i nat slet ikke at have brug for mælk, hvilket selvfølgelig er skønt for nattesøvnen, men jeg kommer i tvivl om hun nu får mælk nok.
Indtil for 1-2 uger siden blev hun ammet således:
- Amning inden middagslur kl ca 12
- Amning ifm putning om aftenen kl ca 18:30/19
- Flaske ved hendes opvågning ved 22/23 tiden
- Amning én gang i løbet af natten (for en måned siden var det gerne i hvert fald 2 gange)
Lige nu ser det sådan ud:
- Amning inden middagslur
- Amning ifm putning om aftenen
- En flaske når vi går i seng
De seneste tre dage har jeg prøvet at give hende flasken, når hun selv vågnede, hvilket de to første dage var kl 00:30 den første nat og kl 02 den anden nat. I nat fik hun ingen flaske da hun bare sove videre, når hun fik sutten. Men jeg valgte så at amme hende, da hun stod op kl 06.
Men er det nødvendigt?
Hvis hendes mønster nu bliver sådan, at hun kun ammes ifm putning om aftenen kl ca 18:30 og så ikke efterspørger noget selv om aftenen og natten, er det så nok for hende kun at blive ammer kl 18:30 og inden middagslur?
Eller skal jeg amme hende, når hun står op om morgenen ligesom i dag, eller er det bedre at fortsætte med den sene aften flaske ?
Udover amningen/flasken får hun selvfølgelig almindelig mad
til morgenmad, frokost, eftermiddagsmad og aftensmad. jeg putter mme i hendes havregrød og mos.
Med venlig hilsen
Moren